Betingelser og vilkår

EUROFLORIST Norge AS


Blomster

Alle buketter, dekorasjoner og planter er håndverksmessig utført av en lokal florist eller av vår grossist. Vi tilstreber å ha lett tilgjengelige blomster i alle våre produkter som vi viser i vår nettbutikk. Sortimentet hos våre lokale blomsterbutikker vil variere gjennom året fordi tilgangen på blomster vil variere gjennom årets sesonger.

Hvis en spesiell blomst ikke er tilgjengelig, vil denne erstattes med en blomst i lignende form og farge. Våre florister vil alltid jobbe mot å skape en bukett så lik det originale produktet som mulig.

På våre produktbilder viser vi som oftest blomster som er i full blomst. Dette for å vise hvordan buketten ser ut under det meste av dens levetid. Når blomstene leveres er de friske, og kan derfor inkludere blomster som enda ikke har sprunget helt ut. Dette for at din blomsterhilsen skal kunne nytes så lenge som mulig. Alle priser er oppgitt under hvert produkt og ved hver størrelse. Formidlingsomkostninger er inkludert i blomsterverdien, leveringsomkostninger blir lagt til produktprisen. Hvis antallet blomster ikke er angitt i produktbeskrivelsen kan det variere avhengig av blomstenes størrelse og pris. Utover det kan sortimentet hos floristene variere alt etter sesong og tilgjengelighet.

Jul, Morsdag, Valentinsdag og Farsdag

Under høytider kan tilbudet av blomster variere fra butikk til butikk, avhengig av tilgjengelighet hos grossist eller varer som er utsolgt hos floristen. Blomster kan derfor komme til å erstattes med likeverdig vare i form og farge. Våre florister gjør naturligvis sitt ytterste for at levert vare skal samsvare med bestilt produkt. 

I noen tilfeller kan det være nødvendig at blomsterhandleren ringer på forhånd (for eksempel for å sikre tilgang til en inngang eller lignende), så det er viktig å oppgi mottakerens telefonnummer når du bestiller. Leveringsavgiften dekker bare en levering, så hvis blomsterhandleren løper forgjeves, vil blomstene kunne hentes i butikken etterpå.

Vær oppmerksom på at grossistenes priser på visse blomster kan stige til jul, morsdag og valentinsdag. Prisene styres av de store blomstergrossistene i Nederland, og dette har Euroflorist ikke noen innflytelse over. Vi har derfor et ekstra bredt sortiment med forskjellige blomster og buketter for å kunne tilby produkter i alle prisklasser.

Vi streber alltid etter å levere så tidlig som mulig. På helligdager når vi har ekstra bestillinger er dette dessverre ikke alltid mulig, og enkelte bestillinger kan derfor bli levert på ettermiddag og kveld.

I juleuka har vi høy belastning og kan derfor ikke garantere at julehilsenen din blir levert på ønsket dato. Dette gjelder kun julehilsener, ikke andre blomsterhilsener som bursdager og kondolanser.

Tilleggsprodukter

Alle tilleggsprodukter er presentert i ordreprosessen etter at du har valgt dine blomster. Utvalget av tilleggsprodukter kan variere,
avhengig av produktets tilgjengelighet på stedet din blomsterhilsen skal leveres. Bilder av tilleggsproduktene (f. eks. vaser og hilsenkort) viser
tilgjengelig produkttype. Tilleggsproduktet floristen leverer kan derfor avvike fra bildet du ser på nettsiden.

Gavekort

Våre gavekort kan kjøpes i alle våre medlemsbutikker. De kan brukes som betaling i stedet for penger i våre medlemsbutikker og euroflorist.no.
Du kan kjøpe gavekort som et supplement til blomstene eller i stedet for blomster. Kun ett gavekort per bestilling kan brukes.
For å finne en medlemsbutikk nær deg kan du gå til Finn florist under informasjonsfanen på vår hjemmeside eller kontakte vår kundeservice.

Rabattkoder og e-vouchere

Hvis du har mottatt en rabattkode eller en e-voucher, er du ansvarlig for denne. For å unngå at uvedkommende bruker koden din og gjør en bestilling anbefaler vi at du oppbevarer den på et trygt sted.
Rabattkoder kan kun benyttes på euroflorist.no og tastes inn i feltet "Jeg har en rabattkode" i handlekurven eller på siste side før du betaler. Når du har tastet inn rabatt koden, aktiverer du den ved å klikke på knappen "Aktiver" til venstre for feltet.
Vær oppmerksom på at rabatter vanligvis er gyldige i en begrenset periode. Informasjon om dette finner du i i informasjonen som ble gitt deg da du fikk tilgang til rabattkoden og/eller e-voucheren. Kun en kode per bestilling kan brukes.Vennligst kontakt oss dersom du har problemer med å bruke koden og/eller voucheren.

Leveringstidspunkt og garantier

Generelt

Husk å skrive avsender i kortteksten, slik at mottakeren ved hvem han/hun skal takke. Våre florister forbereder bestillinger allerede dagen før levering, derfor kan vi ikke garantere at vi kan utføre endringer tett på leveringsdatoen.

Tidspunkt for levering kan variere etter avtalene som foreligger med budfirmaene. Blomsterleveringene finner vanligvis sted mellom 08:00 og 21:00 på ukedager og 09:00 og 16:00 på lørdager. I tilfeller hvor mottakeren ikke er hjemme leveres blomstene på døren. Dersom det ikke er mulig å sette igjen ved døren må mottaker hente buketten i butikken. Hvis leveringen av en eller annen grunn ikke kan settes ved døren f.eks. mangler portkode, ikke svar på porttelefon eller forholdene for øvrig ikke tillater det returneres blomstene til butikken. Mottaker blir da kontaktet for opphenting i butikk.Blomsterleveringene til firmaadresser finner vanligvis sted mellom kl. 08.00-16.00 på ukedager. Euroflorist Europe BV kan ikke garantere et gitt tidspunkt for levering, men vil anstrenge seg for å etterkomme dine ønsker, dersom du oppgir dette.

Levering samme dag

Bestillinger som blir gjort før 14.00 mandag – fredag og 12:00 på lørdager, garanteres levert samme dag til fastland og større byer.
For å kunne garantere levering samme dag til bedrifter behøver vi bestillingen senest kl. 09:00. Blomstene blir levert til en eventuell resepsjon og mottakeren kan bli kontaktet på telefon innen levering selv om du som bestiller ikke ønsker dette.

Levering Gordon

Noen av bukettene våre leveres av Gordon. Hvilke buketter det gjelder, er angitt på produktsiden på euroflorist.no. Gordon leverer blomstene til mottakerens dør fra kl. 16.00 - 22.00. Morsdagen 11.2 leverers blomstene 12.00 - 22.00.
Mottakeren kontaktes av Gordon via SMS for å få bekreftet at portkode og annen viktig informasjon er korrekt. Det er mulig å endre informasjonen og spore pakken via SMS. Mottakeren får en ny SMS når pakken er levert. Dersom det ikke er mulig å levere til oppgitt adresse, vil kunden bli kontaktet av vår kundeservice. Gordon vil gjøre to leveringsforsøk, først på den valgte dagen, hvis levering ikke kan fullføres etter to forsøk vil blomstene bli klassifisert som brukt. Dessverre kan du ikke kansellere eller endre bestillinger sendt med Gordon.

Gordon leverer ikke til firmaadresser, sykehus eller kirker.

Søndager og offentlige høytidsdager

Vi kan ikke garantere levering på søndag og offentlige høytidsdager, med mindre annet er oppgitt på nettstedet. Alle ordre bestilt til slike dager blir levert på nærmeste dag med levering før eller etter forespurt dato. Servicekontoret er også stengt på søndager og offentlige høytidsdager. Alle e-poster besvares nærmeste hverdag deretter.

Bestillinger til begravelse

Båredekorasjoner og kranser er store produkter som krever et stort antall blomster. Disse produktene bør bestilles senest 3 hverdager på forhånd for at vi skal kunne garantere levering. Når det gjelder bårebuketter (uten bånd) kan disse bestilles senest 1 hverdag på forhånd for at vi skal kunne garantere levering.
For bestillinger til begravelse i utlandet, se avsnittet "Internasjonale bestillinger".

(Se vår policy for levering samme dag i seksjonen “Levering samme dag”).

Internasjonale bestillinger

Blomsterbestillinger til andre land leveres av en lokal representant i det landet. Vi leverer blomster til de fleste land i verden, med noen få unntak,
f. eks. til krigssoner. Alle bestillinger behandles under kontortid. Ordre til europeiske land kan leveres samme dag. Ordre til oversjøiske land må bestilles dagen før levering. Bestillinger til begravelser skal bestilles senest 3 hverdager på forhånd for at vi skal kunne garantere levering
Til din internasjonale ordre har vi valgt ut produkter til hvert enkelt land. Euroflorist Europe B.V. kan ikke garantere produktdesign for internasjonale ordre.
Leveringsomkostninger varierer avhengig av hvilket land du vil sende blomster til. Alle priser presenteres for deg før du fullfører bestillingen din. Alle priser på internasjonale bestillinger vises uten moms. Alle kjøp som gjøres i land utenfor Norge er momsfrie. Lokal moms er inkludert i produktverdien levert av floristen og betalt for av Euroflorist Norge AS.

Levering til firmaadresser

Den siste ordrefristen for levering til firmaadressene er kl 09:00 på hverdager. Dessverre kan vi ikke levere til adressene på lørdager og søndager. Levering skjer innen kontortid. Ved levering til for eksempel skoler, hoteller eller bedrifter blir ordren oftest levert i bygningens resepsjon eller lignende. I slike tilfeller er Euroflorist kun ansvarlig for at bestillingen når mottaket.

Ansvar og leveringsbetingelser

Bestiller (kunden) er ansvarlig for at leveringsinformasjon til mottaker er fullstendig og korrekt. Dersom det oppstår feil eller forsinkelser i leveringen grunnet uriktige eller ufullstendige opplysninger (inkludert dørnummer) oppgitt av kunden vil ikke bestillingen bli refundert/erstattet. Leveringsgebyret dekker kun én levering og dersom floristen ikke får levert må blomstene hentes hos utførende butikk.

Euroflorist forbeholder seg retten til at våre florister kontakter mottager der det er nødvendig for at levering skal kunne skje, for eksempel ved ufullstendig leveringsadresse eller der mottageren har porttelefon.

Ved ekstreme værforbehold kan vi ikke garantere at bestillingen din blir levert til bestilt tid på bestilt dato. Dersom vi ikke lykkes i å levere bestillingen din, vil den bli levert ved første mulighet.

Blomstene blir levert av en lokal florist eller av et lokalt budfirma, der floristen har et slikt samarbeid. I sjeldne tilfeller, kan blomster bli levert av buss, postbud eller båt uten at du som kunde blir informert og på grunn av at mottagers adresse er vanskelig tilgjengelig. Dette betyr at mottakeren kan hente blomstene på nærmeste leveringssted. Noen steder kreves det også at mottakeren henter blomstene i nærmeste Euroflorist-butikk. Det er ingen levering med buss, postbud/båt i helger og på offentlige høytidsdager. Ved ekstreme værforhold eller hendelser (såkalt force majeure), kan vi ikke garantere at bestillingen leveres til avtalt tid.

Betaling og sikkerhet

Betalingsmuligheter

Du har flere betalingsmuligheter å velge mellom når du gjør en bestilling hos Euroflorist Norge AS. Alle kredittkortbetalinger hos Euroflorist Europe B.V. håndteres av et anerkjent og trygt e-handelsfirma og sikkerheten når du betaler på vår nettside er av høyeste kvalitet.

For å bli godkjent for å betale med faktura, gjennomfører vi ved første kjøp en kontroll av din kredittverdighet. Kredittkontrollen gjennomføres av en tredje part. Hvis du godkjennes, vises valgmuligheten automatisk på bestillingssiden, når du logger deg inn som registrert VIP medlem. Faktura sendes automatisk som epost fra vår samarbeidspartner, Klarna. Dersom du oppdager feil ved fakturaen, vennligst kontakt Klarna, se www.klarna.no for kontaktopplysninger. Fakturaen har en betalingsfrist på 14 dager. Euroflorist Europe B.V. forbeholder seg retten til å sette en kredittgrense for sine kunder.
Når du som kunde velger å betale med Klarna på vår side, så aksepterer du samtidig Klarnas kjøpsvilkår.
Klikk på linken for å lese mer - Klarnas vilkår

NB! Du må være 18 år eller eldre for å bestille hos Euroflorist Norge AS.

Beskyttelse av personopplysninger

Euroflorist Norge AS behandler all kundeinformasjon som konfidensiell. Euroflorist Norge AS. oppgir ikke kundeinformasjon til en tredje part
uten dennes uttalte samtykke. For mer informasjon les om vår Policy og Sikkerhet.

Nyhetsmail och SMS

Hvis du registrerer deg til våre nyhets-e-poster og SMS-er, er du sikret å motta alt av tilbud, rabatter og nyheter. Når du har handlet hos oss, kan vi bruke e-postadressen din til å sende ut nyhets-e-poster med reklame for de av produktene og tjenestene våre som vi tror er relevante for deg, selv om du ikke har meldt deg på til nyhetsbrevet vårt. I samtlige nyhets-e-poster og SMS-er det imidlertid alltid en lenke du kan bruke hvis du ikke ønsker å motta flere e-poster og SMS-er fra oss, eller hvis du vil ta en pause fra utsendelsene våre.

Bestillingsbekreftelse

Etter at du har fullført en bestilling, vil du få en bestillingsbekreftelse på din skjerm. En bestillingsbekreftelse blir også sendt til din registrerte epostadresse. Hvis du mot formodning ikke skulle motta en slik bekreftelse, er du velkommen til å ta kontakt med vår imøtekommende kundeservice.

Falske bestillinger

All bedrageri eller forsøk på bedrageri og falske bestillinger meldes til det lokale politi og de offentlige myndigheter.

Opplastning og distribusjon av innhold

Nedlasting av innhold fra Euroflorist Norge AS nettsider skjer på egen risiko.
Vårt innhold, inklusive bilder er opphavsrettslig beskyttet. Alle bilder på nettsidene er eid av firmaet, og all kommersiell bruk av våre bilder og plagiat av tekst uten vår godkjennelse er strengt forbudt. Dersom du vil bruke våre bilder og/eller tekst, er du velkommen til å kontakte oss.

Serviceavgift

Produktverdien inkluderer ett lite kort og en serviceavgift.

Endre eller kansellere en bestilling

Send en e-post til oss eller chatta med vår kundeservice for å informere om eventuelle forandringer i din bestilling. Vi har en behandlingstid på 24 timer for å gjøre en endring. Hvis du ber om endringer på leveringsdagen eller dagen før vil vi selvfølgelig gjøre alt vi kan for å imøtekomme dette, men vi kan ikke garantere at din endring er gjennomførbar.

På høytidsdager som Jul, Valentingdag og Morsdag kan minimumstiden som kreves forlenges opp til 72 timer. Dette grunnet mengden bestillinger som behandles, leveranser kan forberedes og organiseres i god tid, noe som betyr at endringer ved disse anledninger ikke alltid er mulig.

Tilbakebetalingspolicy

Retur kan ved spesielle situasjoner innvilges av ledelsen

1) Hvis produktet er skadet eller feilaktig.

Da blomster er ferskvare ber vi om at eventuell klage fremføres innen 1 arbeidsdag fra og med leveringsdatoen.
Vi har 7 dagers ferskvaregaranti på blomster, planter og tilknyttede elementer fra og med leveringsdatoen. Om noen av blomstene dør eller visner innen 7 dager etter levering, må du ta et digitalt bilde av produktet, sende det til oss via vår kontaktside eller ta blomstene tilbake til leverende florist. Vi kommer da til å erstatte blomstene og levere dem til deg kostnadsfritt.
Ønsker du å returnere et produkt til oss med en annen begrunnelse enn paragraf 9.2, ettersom produktet var feilaktig eller skadet ved levering, vær vennlig å bruk vår policy for retur som angis i paragraf 11. Hvis du vil ha en refusjon og ikke bytte ut produktet eller erstatte det, så tilbakebetaler vi deg prisen for produktet, fraktomkostningene, og det det koster å returnere det til oss. Vennligst send oss kvittering på returportoen.
Konkluderer vi med at produktet ikke er skadet eller feil, kan vi belaste deg for produktene og de kostnadene vi pådrar oss som følge av dette.

2) Hvis du har fått feil produkt.

Hvis du mottar et produkt du ikke har bestilt, ta vennligst i bruk vår policy for returer som angis i paragraf 11. Hvis du returnerer produktet til oss, tilbakebetaler vi deg prisen for produktet, fraktkostnader og det det koster deg å returnere produktet til oss.

Returer og klager

Returnerer du et produkt i samsvar med betingelsene over eller om du vil fremføre en klage ta vennligst kontakt vår kundeservice via vår kontaktside eller per post til Euroflorist Norge AS.

Returnerer du et produkt i samsvar med betingelsene over eller om du vil fremføre en klage ta vennligst kontakt vår kundeservice via vår kontaktside eller per post til Euroflorist Norge AS C.J. Hambros Plass 2C, NO-0614 Oslo, Norway. Du vil da få et ordrenummer. Du må oppgi dette nummeret i all korrespondanse. Hver retur behandles individuelt og eventuelle tiltak vil avgjøres i samråd med kunden.

Når produkter returneres til oss, råder vi deg til å returnere dem med en sikker leveringsmetode til den adressen som du har fått fra vår kundeservice og få en kvittering på at produktet er returnert til oss. Hvis du har problemer med å returnere et produkt, f.eks. på grunn av størrelsen så vennligst kontakt oss.
Hvis du ikke bruker ordrenummeret eller betalingsID ved all korrespondanse, kan det forsinke vårt svar til deg.

Euroflorist Norge AS

C.J. Hambros Plass 2C
NO-0614 Oslo
Norway

Organisasjonsnummer: 943519668

MVAnummer: NO943519668MVA